reklama

Prezidentské voľby: Prečo nebudem voliť Fica

V jednom z predošlých článkov ohľadom prezidentských volieb som sľúbil, že napíšem dôvody, prečo nebudem voliť Fica. Dôvodov je viac, spomeniem rámcovo nejaké. Vládne sa mu značne jednoducho. V tejto druhej vláde nemusí brať ohľad už ani na HZDS a SNS. SMER sa dostal k absolútnej moci, a predsa neposunul Slovensko dopredu tak ako pravica. Môže si odhlasovať čokoľvek. Na prvý pohľad je to výhoda, ale iba na prvý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

U Radoslava Procházku mnohým vadí jeho ego. A čo ego nášho premiéra? Treba mu uznať, vie narábať s mocou. V súvislosti s jeho kandidatúrou na prezidenta ale tvrdím toto: Neurobil nič, čím by bol vhodným kandidátom na post prezidenta Slovenskej republiky. Kvôli tejto nečinnosti máme problém s uplatňovaním absolventov na trhu práce, problém s nezamestnanosťou. Napriek sľúbeným istotám, vládne tu skôr neistota.


Aj keď o premiérovi sa dá toho vymenovať veľa, pri jeho kandidatúre na post prezidenta podľa mňa nestačí sa pozrieť len na jeho osobu. Keď sa pozrieme na kreácie rôznych rezortov jeho vlády, vidíme, že nemuseli nič nové vymyslieť. Veď v zahraničí sa toho urobilo už veľa. Pri tejto myšlienke aj vám napadlo školstvo? Správne. A čosi už urobila aj pravica v minulosti. Treba sa teda pozrieť aj na celkový obraz strany, ktorej predseduje. Jeho strana narába prioritne so slovom „sociálny." Napĺňajú pravý zmysel tohto sympatického pojmu? Pri pohľade na jeho ľudí, ktorým aspoň poznáme mená, sa to tak nezdá. A keď sme už pri menách, koľkých poslancov SMERU poznáte po mene? Vždy som si myslel, že tí bez mien sú tí, ktorí tam prežívajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Momentálne dôležitou úlohou je dotiahnuť podnikateľov a investorov. To sa ale nedarí. A väčšinou aj tí čo prídu, nevyužívajú naše vzdelanie, ale hľadajú lacnú pracovnú silu. Najčastejšie v hlavnom meste a v okruhu 50 km. Treba s tým niečo urgentne robiť, lebo nebude na dôchodky. Takisto urgentne treba riešiť zdravotníctvo, školstvo a justíciu.

Vráťme sa k premiérovi. Prezidentom by nemal byť aj preto, lebo pravdepodobne by nespĺňal vyvažovaciu a kontrolnú funkciu voči vláde, čiže vlastnej strane. Tu sa bavíme už o nezávislosti úradu. A veru, prezident by mal byť nezávislý. Mňa trápi aj takáto vec: Občania majú možnosť si zvoliť svojich poslancov do parlamentu. Majú možnosť aj ich kontroly, väčšinou po štyroch rokoch. Keby sa ale premiér stal prezidentom, nemohli by sme ho hodnotiť za jeho výsledky tohto volebného obdobia. Pri kritike sa teda celkom jednoducho môže vykrúcať, veď on prezidentoval a jeho strana očividne zlyhala preto, lebo on tam už nebol. Som si istý, že to takto dopadne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naozaj by trvalo dlho, keby som tu chcel vymenovať všetko. Tak už len posledná úvaha zo súčasnosti. Včera som písal o našej ombudsmanke a jej problémoch. Ukončil som to rečníckou otázkou. Teraz by som ju rád zodpovedal. Ide o rómsku otázku. Budem konkrétnejší. Podľa mňa SMER práve teraz nafúkol otázku Moldavy, aby si získal sympatizantov Mariána Kotlebu. Podľa mňa ten scenár je dosť jednoznačný. Čo si o tom myslíte?

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu