reklama

Tri týždne pred prezidentskými voľbami

Po dlhšom čase sa v mojom blogu opäť vraciam k prezidentským voľbám. Je to prirodzená reakcia na výsledky prieskumov. Z druhého prieskumu spred dvoch týždňov vysvitlo, že sa Kiska výraznejšie odpútal od ostatných kandidátov. To odpútanie sa bolo samozrejme ešte nepostačujúce na reálne šance poraziť Fica. V najnovšom prieskume sa odpútal viac. Je to až na neuverenie, ale dobieha Fica. Z toho vyplýva jasná otázka: Kto volí Kisku?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Príliš veľkú váhu týmto prieskumom by som nedával, ale prinášajú aj vyššie položenú otázku. Táto otázka je pre mňa zaujímavá. Kiska bol prvý, ktorý ohlásil kandidatúru, napriek tomu sa nám nedal príliš spoznať. Prezidentskú kampaň riešil v podstate len cez sociálne siete, blogy či telefonáty. Síce mi bol od začiatku sympatický (podobá sa na postavu prezidenta USA vo filme Swing vote, ktorého stvárnil Kelsey Grammer - o tomto filme som písal v mojom úplne prvom blogu pred mesiacom), ale sympatie nestačia. Sympatický je aj zopár ľuďom v mojom okolí, samozrejme aj mojim popradským známym. V mojom okolí popradský boj vyhráva jednoznačne Kiska nad Mezenskou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale tých Popradčanov nie je až tak veľa vzhľadom na Slovensko. Tak kto ešte volí Kisku? Stalo sa, že v jednej z prezidentských ankiet odpovedal inak ako ostatní. Týkalo sa to garancie vyšších platov sestier. Na rozdiel od ostatných on povedal: "Zákonom stanoviť rovnakú výšku platu pre všetky sestry bez ohľadu na zdravotnícke zariadenie nepovažujem za najlepšie riešenie." Že by si bol týmto získal tú popularitu? Moja žena - sestrička tiež uvažuje nad ním. A to dokonca v deň volieb bude v Poprade. Aká náhoda.

Myslím, že tu ide aj o niečo iné. Neviem ale dosť dobre identifikovať jeho voličov. Vieme, že ho volí viac žien ako mužov, volia ho „antisystémoví" voliči, ale aj časť voličov Smeru. Otázka je akú váhu má prvé kolo volieb pre týchto sympatizantov Kisku. Čoraz viac počujem totiž ohlasy, že stačí ísť voliť v druhom kole, že tam sa to rozhodne. Tak to samozrejme neplatí, nestačí ísť v druhom kole.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tento posledný prieskum bol telefonický od agentúry Median. Robil sa od pondelka do piatka minulého týždňa na vzorke 1033 respondentov. Uznajte, môže to byť smerodajné? Kňažkovi sa výsledok samozrejme nepáčil, ale v jednom má pravdu: „Preferencie sa budú meniť po debatách, keď voliči budú mať reálny kontakt s kandidátmi. Výsledky budú vyzerať úplne inak." Teším sa na debaty.

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu