reklama

Prezidentské voľby: Prvé dojmy (Rado, nielen ty si sklamaný)

Včera som celý deň sedel vo volebnej komisii. Nestalo sa to prvýkrát. Uplynulé roky to bolo v mojej rodnej dedinke, tentoraz prvýkrát v Bratislave. Okrem toho tu bola taká zmena, že som bol predsedom okrskovej volebnej komisie. Priznám sa, baví ma to. Rád tam sedím, rád sledujem ľudí ako chodia voliť. Rád vidím, keď aspoň čiastočne funguje demokracia. Domov som sa dostal až dnes asi o jednej v noci. Mal som zmiešané pocity, no už na základe našich výsledkov som tušil, že druhé kolo bude. To je dobré. Zlé je to, že premiér si svoje sily zmeria s popradským podnikateľom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (53)

Som sklamaný. Podobne ako Radoslav Procházka, ktorý to priznal na tlačovke po sčítaní hlasov. Bola to chlapská tlačovka, totiž neúspešní kandidáti sa k tomuto nezvyknú priznať. On to urobil a prišlo mi ešte viac ľúto, že skončil až tretí. Dnes sa mi v hlave vynárali spomienky na prezidentské voľby pred desiatimi rokmi. Vtedy som nemal ani vek na voľby, ale sympatický mi bol Kukan. Vieme, že doteraz to bolo najtesnejšie tretie miesto v krátkej histórii prezidentských volieb. Zrejme mnohí so mnou nebudú súhlasiť, ale Kukan nepostúpil do druhého kola, lebo ľudia sa vykašlali na prvé kolo. Vraj ono nie je dôležité, iba druhé. Bol to omyl. Nuž, to isté som počul od môjho okolia aj posledné dni. A prekvapenie, zas to bol omyl. Účasť opäť sklamala. A zas tu je tesne tretí kandidát, tentoraz Rado. Naozaj som sklamaný, lebo by bol najlepším prezidentom. Ale o tom som písal už viackrát.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak iba trochu to zhodnotím. Na základe neoficiálnych dát je zrejmé, že spomedzi štrnástich kandidátov druhá sedmička nezískala ani jedno percento. Akoby boli iba štatistami. Až na Čarnogurského, ako keby neboli mysleli vážne svoju kandidatúru. Nerátam zviditeľnenie sa z iných dôvodov. Tu sa oplatí spomenúť iba toho spomínaného Čarnogurského. Pohorel. Ale veľmi. Zrejme je to tým, že sa vytratil z verejného života, nevyjadroval sa k politickým otázkam, možno iba ku KDH. Nech sa k tomu vyjadria viac politológovia. Siedma skončila pani Mezenská. Podľa mojich očakávaní. A taktiež podľa mojich očakávaní poskytla po voľbách veľmi primitívnu tlačovku. Pán Hrušovský, kandidát troch pravicových strán nedosiahol ani päť percent - hlboké sklamanie. Frešo a SDKU to zrejme čakali. Päť percent už ale dosiahol kandidát SMK. Bárdos túto hranicu berie ako úspech. Iste za úspech berie skôr to, že predbehol Hrušovského, ktorý sa tiež usiloval o maďarské hlasy. Milan Kňažko mal veľmi dobré výsledky v hlavnom meste. Nuž, tu sa veľa štrngalo. Neviem či Kňažko odhadol ostatnú časť Slovenska, či investoval málo peňazí do kandidatúry, či mal málo bilboardov. Čo je dôležité, tiež pohorel. Musela mi napadnúť myšlienka, že tieto hlasy mohli patriť Radovi, keby bol Milan odstúpil. A týmto sa dostávam k pódiovým umiestneniam. Vedel som, že tam budú práve títo, ale veril som v iné poradie. Premiérovi som typoval maximálne tridsať percent. Vyšlo mi to, dosiahol dvadsaťosem . Aj on už dávno vycítil, že niečo pokazili. Možno nebol dosť aktívny, možno nebol dosť drsný. Nuž, v diskusiách mu nebolo veľmi do reči. Tak mu treba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prezidentom sa samozrejme nemusí stať. Je dokonca pravdepodobné, že to bude Kiska. Iste mnoho Procházkových voličov prejde k nemu, možno aj nejakí Maďari, nejakí Kňažkovci. Stále ale platí, čo som písal viackrát. My Kisku nepoznáme, je nečitateľný. Rado ale prevyšuje Kisku v každom ohľade. Tak prečo skončil Kiska druhý. Keď som sa bavil s ľuďmi, ktorí si vyberali medzi nimi, nedokázali podať ani jeden argument za Kisku, no napriek tomu ho volili. Ľudia, Slovensko, prečo? Na základe čoho? Rado, podľa mňa budeš časom lídrom pravice. A môžu za to tieto voľby. Tak nám treba.

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu