reklama

Pán Kiska, nesklamte ma!

Už sme dlho poznali termín inaugurácie novozvoleného prezidenta Andreja Kisku. Vedeli sme aj miesto konania. Mohol som si dať tú námahu a pozrieť sa pred Redutu. Ja ale nepotrebujem si podávať ruky s novým prezidentom. Chcel iba toľko, aby bol dobrým prezidentom, aby ma nesklamal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Udalosti som teda sledoval na verejnoprávnej televízii. Prvá poznámka k samotnej televízii. Pred Redutou si zriadili malé štúdio. Ako hlavného hosťa tam mali publicistu Mariána Leška. Ja viem o jeho redaktorskej aktivite ešte za socializmu. Ale úprimne, Marián Leško mi je sympatický, zdá sa mi, že hovorí k veci, stotožňujem sa s jeho názormi. Napriek tomu vyvstáva otázka. To nemáme pre takúto udalosť politológov? V televízii zvykne ešte vystupovať trochu teatrálny Eduard Chmelár, ktorý je medzi inými aj politický analytik, ale nie politológ. Prečo okrem Mesežnikova nepočujem o žiadnych politológoch? Snáď nemajú čo povedať k novému prezidentovi? Alebo k ostatným veciam? Veď je čo komentovať a na základe čohosi by sme si mali vedieť vytvoriť svoj názor. Kde sú tisícky študovaných politológov? Médiá im nedávajú priestor? Nebudem sa už rozčuľovať, späť k veci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnešné odovzdanie prezidentského úradu ma potešilo kvôli odchodu pána Gašparoviča. Malo sa to udiať už pred piatimi rokmi. Bol som desať rokov smutný z jeho prezidenovania. Počas ceremónie som uvidel aj predsedníčku Ústavného súdu, z ktorej mi je tiež smutno. No dno ceremónie prišlo až príhovorom pána Pašku, kde sa poďakoval Gašparovičovi za dobre odvedenú robotu. Prosím vás, o čo tu ide? O akú robotu? Vraj bol prezidentom všekých. To určite. Pán Paška adresoval Kiskovi zaujímavú požiadavku. Nech zachová všetko to dobré, čo vykonali predošlí prezidenti. Bol by som zvedavý na čo vtedy myslel.

Naopak najsvetlejším momentom ceremónie bol Kiskov prejav. Bol dobrý, klobúk dole. Ja neviem či si to písal sám, a či mu to niekto pripravil, ale bolo to výborné. Bolo tam všetko. O korupcii, o blbej atmosfére na Slovensku, o EU, o bezpečnosti. Je dobré, že aj náš nový prezident môže priblížiť EU do našich domácností. EU totiž nie je iba o blbých obmedzeniach. Ale keď je reč o nich, prehliadajú sa tie dôležité veci. Ja sa darmo budem snažiť na svojich blogoch obhajovať EU. Ale Kisku si už vypočujú viacerí. Spomenutie bezpečnosti bolo tiež dobrým krokom, netreba brať udalosti na východ od nás na ľahkú váhu. Korupciou, ale aj zdôraznením svojej nestraníckosti a nadstraníckosti Kiska jemne pošteklil vládu. Bolo to také umiernené a iba medzi riadkami, ale tak to bolo vhodné počas inaugurácie. Časom očakávam tvrdšiu Kiskovu kritiku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak čítate moje blogy pravidelnejšie, už určite viete, že som v prvom kole prezidentských volieb volil Procházku, v druhom takpovediac nasilu Kisku, keďže pán premiér nebol pre mňa voliteľný. Kiska ma zatiaľ nesklamal. Ale ešte pred voľbami som sa toho obával. Netreba zabúdať, my toho Kisku stále nepoznáme. Takže opatrne.

V jednej veci nám dnes pán Kiska klamal. Vraj má silný mandát. Iste šesťdesiat percent voličov znie pekne. Pán Kiska, účasť je tiež dôležitá. Nízkou účasťou sa mandát oslabuje. Až na tento klam, možno sebaklam, nemám žiadne výhrady. Budem Vám fandiť, nech sa z Vás vykľuje hlava štátu, o ktorej budem s hrdosťou písať blogy a šíriť dobré meno.

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu