reklama

O strane Rada Procházku a o nezávislých kandidátoch

Nedávno som natrafil na titulok: „Strany vyšli z módy, v mestách pribúdajú nezávislí.“ Za posledné dni som sa veľa rozprával s ľuďmi a tešia sa tomuto trendu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Moji pravidelní čitatelia vedia, že som o Radovi Procházkovi napísal viacero článkov, bol som jeho sympatizantom, fanúšikom a volil som ho v prvom kole prezidentských volieb. Taktiež som sa potešil, keď som sa dozvedel o zakladaní jeho novej strany Sieť. Povedal som si, že konečne je tu priestor pre dobrú politiku. Mesiace som koketoval s myšlienkou, či sa pridám do strany alebo nie. Verím tomu, že mnohí sa zbrklo stali členmi tejto strany, no ja som si to chcel poctivo premyslieť. Človek predsa nevstupuje do strany často.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okrem prípadného vstupu do strany som lamentoval aj nad tým, či neskúsim kandidovať v nadchádzajúcich komunálnych voľbách. Richard Vašečka aj Andrej Kiska nás vyzývali, aby sme si premysleli kandidatúru. A tak som sa rozhodol, že sa budem uchádzať o post poslanca v miestnom zastupiteľstve v mojej mestskej časti v Bratislave. Pred niekoľkými týždňami som vyplnil štandardný formulár strany Sieť (bežný postup aj pre tých, ktorí chceli podporu strany v komunálnych voľbách), kde som uviedol kto som, čo robím a čo od nich chcem. Zaujímalo ma, či ma podporia.

Keďže odpoveď neprichádzala, napísal som dosť rozsiahlu správu pre centrálu strany. Keďže odpoveď neprichádzala ani z centrály, napísal som pani Kratochvílovej, kandidátke na post primátorky Bratislavy za Sieť. Bolo to tesne po tom, ako prišla od nej výzva pomôcť zmeniť Bratislavu. Povedal som si, že chcem pomôcť a tak som jej napísal správu v domnienke, že sa môže za mňa prihovoriť na centrále. Ja naivný. Doteraz mi neprišla od nej odpoveď.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak som sa takto pred týždňom v pondelok rozhodol, že to skúsim ako nezávislý. Zistil som, že potrebujem za týždeň vyzbierať 400 podpisov (závisí to od počtu obyvateľov obce, mestskej časti). Tie sa mohli odovzdať zapisovateľovi na miestnom úrade do včera, do polnoci. Nestihol som to. Pravda je taká, že za týždeň sa to nedá. Vyzbieral som asi polovicu potrebných podpisov. Začal som v utorok vo svojom bytovom dome. Tam som mal úspech, už ma tam poznajú (už som ich otravoval s petíciou proti novelizácii zákona o tepelnej energetike).

V stredu som sa vybral do ulíc, kde sa mi až tak nedarilo. Vybral som si zlú lokalitu. Vo štvrtok mi prišla správa zo Siete (po týždňoch čakania), že ohľadom kandidatúry môžem kontaktovať istú pani, ktorá má na starosti Bratislavu. Pomyslel som si, že možno nebudem musieť vyzbierať tie podpisy. No pani ma rýchlo uzemnila, totiž moju mestskú časť už mali uzavretú. Išiel som teda opäť do ulíc. Zvolil som si aj lepšiu lokalitu, aj lepší čas. Zároveň som si zobral na pomoc moju manželku. Za tri hodiny vyzbieraných 100 podpisov. Darmo, skrz manželku pôsobím dôveryhodnejšie. Povzbudený som sa do toho pustil aj v piatok, ale nedarilo sa mi. Som vytrvalý typ a mám rád výzvy, ale v sobotu mi bolo jasné, že tých 400 podpisov nebude.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nadobudol som bohaté skúsenosti so zbieraním podpisov, veľa som sa rozprával s ľuďmi. O 4 roky budem zbierať podpisy oveľa efektívnejšie. No je tu iné, dôležitejšie ponaučenie. Komunikácia so stranou Sieť je problematická, Rado tam má zatiaľ neporiadok. Mimochodom hlavne z východného Slovenska bolo počuť, že sa uchádzali o jeho podporu, podobne ako ja. A podobne ako mne, týždne sa im neozvali. Ďalšie ponaučenie je toto: členstvo v politickej strane môže byť príťaž. Väčšina ľudí mi totiž povedala, aby som kandidoval radšej ako nezávislý, než ako straník.

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu