reklama

Aliancia za rodinu, Ústavný súd a prezident

Viacerých politikov sa pýtali, či by mal Kiska vyhlásiť referendum o rodine. Mňa sa nepýtal nikto, ale keby som mohol poradiť môjmu prezidentovi, mal by to vyhlásiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (46)

V súlade so mnou mu toto radia napríklad aj Rado Procházka či Zsolt Simon. V súlade so mnou by sa referenda zúčastnili. Pán Blaha radí svojmu prezidentovi referendum nevyhlásiť, referenda by sa nezúčastnil, alebo by hlasoval proti iniciatíve Aliancie za rodinu. Nie je to prvýkrát, čo ma pán Blaha nemilo prekvapil.

Na stránke Aliancie za rodinu je otázka, či je referendum nutné. Isteže je. Zaujímavé je ale sledovať ich argumenty. Keď som si ich prvýkrát prečítal, bol som trochu sklamaný. Nazaujali ma, neoslovili ma. Totiž tendenciu západného sveta ísť od registrovaných partnerstiev, cez "manželstvá" homosexuálov a adopcie detí až po tresty za vyslovenie svojho názoru vnímam dlhodobo. Čakal som niečo nové, údernejšie. Zároveň môj celkový dojem bol taký, že Aliancia za rodinu bojuje proti rôznym veciam. A to napriek tomu, že všetky štyri otázky sa začínajú “Súhlasíte s tým” a bojujú za rodinu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Až po čase som si uvedomil, že ten celkový dojem je klamlivý. Po prvé, spomenuté argumenty nie sú samozrejmé pre každého, možno ani pre väčšinu Slovákov. Je teda správne upozorniť na ne. Ak sa dohodneme na tom čo je to rodina a čo znamená ochrana tejto rodiny, všetky otázky sú za niečo, nie proti niečomu. Medzi riadkami to tam je. Iste veľa závisí od konkrétnej formulácie otázky. Ľudia vedení prioritne emóciami sa totiž vedia chytiť všetkého. Stačí jedno emotívne negatívne podfarbené slovo a je oheň na streche. Treba sa od emócií odpútať, aj keď je to takmer nemožné.

Na stránke som sa dočítal aj to, že otázky konzultovali s viacerými expertmi na ústavné právo a sú presvedčení, že spĺňajú podmienky na vyhlásenie. Buď spomínaní experti nie sú expertmi, alebo Ústavný súd nevie čo je ústavné. Alebo majú pravdu obidve strany. Neviem a nechcem to posúdiť. Každopádne Ústavný súd spochybnil jednu z otázok, a to túto: Súhlasíte s tým, aby žiadnemu inému spolužitiu osôb okrem manželstva nebola priznaná osobitná ochrana, práva a povinnosti, ktoré sú právnymi normami k 1.3.2014 priznané iba manželstvu a manželom (najmä uznanie, registrácia či evidovanie ako životného spoločenstva pred verejnou autoritou, možnosť osvojenia dieťaťa druhým manželom rodiča)?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo to znamená? Spokojná nie je ani Aliancia za rodinu, ani druhý tabor. A zároveň to znamená, že Ústavný súd otvára priestor pre registrované partnerstvá. Priznám sa, nie je to otázka, ktorá ma najviac zaujíma. Chvíľu to trvalo, ale jednoducho som prijal toto rozhodnutie. Hovorca aliancie Anton Chromík to takto neprijal a nazval to sudcovskou tyraniou. A opäť emotívne podfarbené slová, ktoré nemuseli byť. 

Podľa mňa referendum je nutné preto, lebo otázky rodiny sú dôležité, ktoré si treba vydiskutovať. Totiž referendum je dialóg, diskusia. Ja si prajem diskusiu o rodine na národnej úrovni, ja sa do diskusie chcem zapojiť. Zapojte sa aj vy. Teda ak pán Kiska vyhlási referendum s tromi otázkami. Nech je tak.

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu