reklama

Bratislavčania, neteším sa z Nesrovnalovho víťazstva, ale treba mu fandiť

Mnohých mojich známych prekvapilo Nesrovnalovo víťazstvo. Aní tí, ktorí ho volili, tomu nechceli celkom veriť. No stalo sa, a my by sme mu mali fandiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

Ako som to už písal v predošlých blogoch, Nesrovnal sa snažil pred komunálnymi voľbami postaviť do pozície Kisku v tých prezidentských. Nezávislý, nový vietor, samostatné financovanie, tým pádom nezávislosť aj od prípadných sponzorov. Aj toto mu zrejme pomohlo k výhre v hlavnom meste. Okrem toho je, podobne ako Kiska, sympatický, skúsený manažér so skúsenosťami zo západu a s ambicióznym volebným programom. Tak ako som Kisku volil v druhom kole prezidentských volieb (v prvom to bol Procházka), Nesrovnala by som volil v druhom kole komunálnych volieb, keby tam nepostúpil Kňažko (včera som volil Kňažka). Fandím mu, treba mu fandiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Len tak zo zaujímavosti som si pozrel plat Ftáčnika za posledné obdobie. Minulý rok mu ho odobrili vo výške 4503 eur mesačne. Minimálna mesačná mzda primátora je 2882 eur, ale taktiež sa vypočítava súčinom priemernej mesačnej mzdy zamestnanca v národnom hospodárstve vyčíslenej na základe údajov Štatistického úradu SR za predchádzajúci kalendárny rok a príslušného násobku, navýšená maximálne o 70 percent.

Nesrovnalov plat sa bude pohybovať podobne ako ten Ftáčnikov. Ak tá Nesrovnalova masívna kampaň bola platená naozaj iba z vlastných peňazí, doteraz zarábal veľmi dobre. A on to vymení za 4500 eur. Iste, je to možné, Kiska sa dokonca platu vzdal. Ale treba sa nad tým pozastaviť takisto, ako nad odstúpením Bašistovej v Košiciach, ktorej do kampane vrazili tiež veľký objem peňazí, no zdanlivo žiadna návratnosť. Zdanlivo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O 4 roky budeme môcť vystaviť vysvedčenie pánovi Nesrovnalovi. Budeme môcť povedať, či sa naplnil ambiciózny volebný program, alebo to boli prázdne pózerské sľuby. Totiž každý môže nasľubovať kadečo, a potom povedať, že na zmeny neboli peniaze, čas a ochota poslancov spolupracovať. Iste, môže sa to stať. A preto je tu najdôležitejšia naša rozlišovacia schopnosť v tomto smere. A akonáhle spozorujeme pochybenie, treba mu dať vedieť. Netreba čakať 4 roky. Vzhľadom na účasť v bratislavských komunálnych voľbách zo včera (33,79 %) toto možno vyznieva nemožne. Ale stačí aj menšia skupinka zapálených ľudí, ktorí to budú sledovať a v prípade potreby zapália aj ostatných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nesrovnala som nevolil z viacerých príčin. Prišiel mi pózerský s príliš prehnanými ambíciami, ktoré nevie splniť. Bilbordy mi prišli až trápne. Kritizoval veľa bilbordov, no on sám mal možno najmasívnejšiu kampaň. Predvolebná kampaň sa oficiálne začala 17 dní pred voľbami. Problém je ten, že mnohí kandidáti sa na nás usmievali z bilbordov už oveľa skôr. Síce to nie je v rozpore s ustanoveniami, ale všetci cítime, že by to tak nemalo byť. Nesrovnal bol v tomto ohľade asi najhorší. Ako som to už písal v minulosti, v Bratislave bol človekom číslo 2, takže nie je o nič lepší ako Ftáčnik. Pre tieto dôvody som volil Kňažka. Nuž ale bol zvolený za primátora, s tým už nič neurobíme. Tak dúfajme aspoň, že posunie naše mesto dopredu.

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu