reklama

Dajte mi 3 dôvody, prečo sa nezúčastniť referenda

Podľa mňa sa nadchádzajúceho referenda treba zúčastniť. Mám na to zopár dôvodov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (166)

Na Slovensku sa od roku 1993 konalo sedem celoštátnych referend, ani jedno nebolo na rozdiel od nadchádzajúceho ôsmeho občianske. Už len občianska povaha tohto referenda je sympatická. Referendum vnímam ako hlasovanie národa, ako nástroj alebo metódu demokracie, priamej demokracie. Je to oslava demokracie. Mám s demokraciou zopár problémov, ale v podstate je to dobrý systém. My ľudia sme zlí.

Demokracia nám umožňuje vyjadriť sa. Prečo je lepším postojom nevyjadriť sa? Nerozumiem. Aliancia za rodinu sa nás niečo pýta. Je neslušné neodpovedať, ignorovať otázku. Stačí sa vyjadriť anonymne na internete? Mnohým áno. Ale to predsa nestačí. Aj keby boli položené otázky málo dôležité, aj vtedy referendum poslúži ako celonárodný prieskum, anketa. Lenže tie otázky sú relatívne dôležité. Vybavená je iba tá prvá, keďže sa definícia manželstva dostala do Ústavy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslíte si, že aktivity súčasného pápeža sú zbytočné? Synoda o rodine je zbytočná? Zaoberá sa existenčne dôležitými vecami. Som nadšený z deklarovanej snahy Cirkvi neignorovať realitu súčasnosti. Je toto referendum zbytočné? Podľa mňa referendum je nutné preto, lebo otázky rodiny sú dôležité, ktoré si treba vydiskutovať. Totiž referendum je dialóg, diskusia. Ja si prajem diskusiu o rodine na národnej úrovni, ja sa do diskusie chcem zapojiť. Zapojte sa aj vy.

Riešia sa hlúposti? Vy by ste riešili iné otázky? Nech sa páči, zbierajte podpisy. No ale keď už máme vyhlásené takéto referendum, treba sa vyjadriť. Že to nestojí za tie peniaze? Človek so zmyslom pre realitu vie, že peňazí je dosť, len nie sú dobre prerozdeľované. Že to referendum polarizuje spoločnosť? Nie, útoční ľudia bez snahy porozumenia sa polarizujú. Že nechajme to na neskôr, keď budeme mať viac skúseností s týmito vecami? A kedy to bude? Že by ste odpovedali trikrát nie? Veď taká možnosť na hlasovacích lístkoch bude. Tak prečo je lepšie sa nezúčastniť? Dajte mi tri seriózne dôvody. Alebo viete čo? Dajte aspoň jeden.

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu