reklama

Bezradnosť slovenských moderátorov v politických diskusiách

Nadácia otvorenej spoločnosti aj tento rok vyhlásila Novinársku cenu. Podľa poroty v kategórii televízny alebo rozhlasový rozhovor nedokázali nominovať nikoho. A nie je to omyl.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Ja som sa Novinárskej ceny zúčastnil, a to v kategórii Najlepší článok uverejnený na blogu. Poslal som sériu článkov, ale porotu som asi neoslovil, žiadnu odpoveď som totiž nedostal. Nič to, myslím si, že ocenení boli tí správni blogeri. Víťazom sa stal Matúš Čupka, ocenení boli ešte Miroslava Kernová a Radovan Bránik. Keby to bolo na mne, víťazom by bol pán Bránik. Jeho prínos v ukrajinskej otázke považujem za veľmi dôležitý.

Televízny alebo rozhlasový rozhovor som považoval za dôležitejšiu kategóriu, neudelenie ceny ma neprekvapilo. Síce ja by som bol vybral niečo z relácií Štefana Hríba, tá kvalita rozhovorov na Slovensku predsalen chýba. Dlho tvrdím, že moderátori hlavne politických diskusií sú slabí. Preto tých politických, lebo pri asertívnom politikovi sa najviac prejavuje, ak u moderátora chýba rozhľadenosť, asertivita a hlavne sebavedomie. A tak väčšinou vidíme striedajúce sa monológy politikov (vo väčšine prípadov o reálnej diskusii tu fakt nemôže byť ani reč), moderátor do toho vstúpi ako ten, čo udeľuje slovo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Náš pán premiér je vo svojich monológoch agresívny, rád poučuje moderátorov (Martin Strižinec z RTVS o tom vie svoje), ako majú robiť svoju robotu. Vhodnou reakciou zo strany pána Strižinca by bolo sebavedomie a asertivita. Ak diskutér stráca zmysel pre kultúrnu diskusiu, treba ho prerušiť, skočiť do reči. To samozrejme neznamená automaticky drzosť. Častým javom je, keď politik neodpovedá na položené otázky. Nie je príliš pohodlné, odpovedať iba na príjemné otázky? A kto to má usmerňovať, ak nie moderátor? RTVS sa môže vyhovárať (aj sa vyhovárajú), ale čo z toho?

Markíza a Joj sa do súťaže neprihlásili (čo by tam poslali), ale TA3 ma prekvapila. Od nich som príspevok očakával. Niežeby mali dobré rozhovory, sú na úrovni RTVS (O päť minút dvanásť). A v blízkej budúcnosti to lepšie nebude. Okrem Štefana Hríba sa mi páči Braňo Závodský a jeho relácia Naživo v Rádiu Expres. Bodaj by sme mali viac takýchto moderátorov. Od nich totiž závisí kvalita diskusie v obrovskej miere.

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu