reklama

Bratislavská politika

O pár týždňov nás čakajú voľby do europarlamentu. Touto otázkou som sa začal zaoberať iba pred pár dňami. Moji dvaja kandidáti sa už vykryštalizovali, ale v úvahách o eurovoľbách budem pokračovať až neskôr tento týždeň. Dôvodom je moje zaujatie bratislavskou komunálnou situáciou. Väčšina ľudí sa o Brusel nezaujíma. Potvrdzuje to účasť na eurovoľbách. Netreba sa čudovať, Brusel je ďaleko a nikto z našich reprezentantov nám nesprostredkúva fungovanie Európskej únie v ľudskej reči. Komunálna politika by nám ale mala byť bližšia. No v Bratislave to napríklad neplatí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Minulý týždeň sme mali na návšteve v Bratislave mladý manželský pár z Čiech, našich dobrých kamarátov. Hlavne manžel sa veľmi zaujíma o kostoly, pamiatky, architektúru. Zaujal ho aj náš Primaciálny palác, tak sme ho išli navštíviť. Iste viete o Zrkadlovej sále a o tom, že sa tam konajú zasadnutia mestského zastupiteľstva. My sme tam boli pred týždňom v utorok, a sála už bola pripravená na ďalšie zasadnutie. Zasadnutia národnej rady pozerám veľakrát s obľubou. No priznávam sa, nikdy som nepozeral tieto bratislavské. Vždy som si myslel, že mestské zastupiteľstvo je menším klonom národnej rady. Ani som netušil, akú mám pravdu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Blížia sa komunálne voľby a má to svoj účinok. Poslanci sa derú pred kamery a chcú pred nimi zotrvať. Pritom je jedno, či majú konštruktívne myšlienky alebo nie, či hľadajú riešenie aj pre mňa ako obyvateľa hlavného mesta alebo nie. Schválený program sa nestíha prerokovať a zasadnutia bežia do noci. Na prvý pohľad to môže vyznieť dobre. Rokovania do noci v Bruseli obhajoval v minulosti aj náš premiér. Pravda je ale taká, že unavený človek ktorý dlho do noci rokuje, nakoniec môže urobiť skratové rozhodnutie. Takýto stav je nešťastný a vidíme, že sa tomu nevyhla ani naša komunálna politika. Nevyhla sa ani klesajúcej účasti poslancov. Prizerajúcemu občanovi treba podať informácie zrozumiteľne. Žiaľ mestské zastupiteľstvo zlyháva aj v tomto bode.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalší zaujímavý vývoj z bratislavskej politiky je kandidatúra na post primátora mesta. Súčasný primátor Milan Ftáčnik sa opäť rozhodol kandidovať. Vo svoj prospech vyťahuje verejnú dopravu. Nuž, nič iné veľmi nemôže. Určite nie je známy transparentnosťou úradu. Máte nápad ako bude vyzerať nový most po ktorom budú chodiť električky? Ja teda neviem. Ako cyklista musím povedať, že toto mesto nie je pre cyklistov. Iste cyklistické cesty budú permanentným sľubom Ftáčnika. Ale nielen jeho.

Po prvom kole prezidentských volieb sa začala šíriť informácia o Kňažkovej kandidatúre na post primátora. Nemal som z toho dobrý pocit, jeho vyslovene odmietam ako primátora. Situácia je napriek tomu taká, že z pravicových kandidátov je najpopulárnejší. Nuž, v Bratislave získal v prezidentských voľbách najviac hlasov. Vyskočili aj ďalší dvaja pravicoví kandidáti. SDKÚ ponúkla sympatického šéfa mestského klubu a vicežupana Iva Nesrovnala. KDH zasa núka svojho krajského šéfa a starostu Ružinova Dušana Pekára. Vlastného kandidáta má aj Most­-Híd, zatiaľ jeho meno tají. Bude to ešte zaujímavé.

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu