reklama

Eurovoľby: Môj a Procházkov výber

V mojom poslednom článku som napísal o svojich finalistoch v eurovoľbách. Ako tak sledujem Radoslava Procházku, sme na jednej lodi. Počas prezidentských debát totiž povedal, že by v parlamentných voľbách volil OKS, názor nezmenil, ani keď bola reč o eurovoľbách. Podľa tohoto jednou z možností pre neho bola kandidátka č. 1, takisto ako pre mňa. Zástupca OKS je teraz na spoločnej kandidátke koalície Novy, KDS a OKS. Napokon však pán Procházka podporí v eurovoľbách stranu SaS.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dôvodov pre takéto rozhodnutie je viac a opäť je to v súlade aj s mojím postojom. Teraz samozrejme hovoríme iba o Procházkovi, nie o novovzniknutej strane Sieť. Jednak považuje osobnosti na kandidátke za zaujímavé. Neviem koho presne, ja za zaujímavých považujem Oravca, Petőcza a Sulíka. Ďalším dôvodom je program strany. Iste si spomíname na podporu SaS v prezidentských voľbách. Zároveň si myslím, že pánovi Procházkovi je program strany veľmi dôležitý a úprimne ho považuje za dobrý. Ja tiež. Ďalej na SaS je zaujímavé to, že sa spomedzi kandidujúcich subjektov najviac venuje osvete o veciach EU. A Obyčajní ľudia sa ich snažia dobehnúť. Aspoň taký je môj dojem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja otázka z blogu Prezidentské voľby: Je Procházka liberálny alebo konzervatívny? je stále aktuálna. Najprv podporuje konzervatívne OKS, neskôr liberálnu SaS. Nie sú to zmätky. Ja tiež som schopný voliť jedných aj druhých, ak robia dobrú politiku. Výsledok je jasný, naše delenie politických táborov je zlé. Ako hovorí pán Sulík: „Hoci je Procházka predsedom konzervatívnej strany a SaS je liberálna, povedal im, že SaS najviac stotožňuje politiku, ktorá by sa mala robiť v Európskom parlamente."

Zdá sa teda, že Procházka má už jasno. Ja si to ešte potrebujem ujasniť. Kandidujú doterajší europoslanci, s ktorými nie som spokojný. Kandidujú mladí do 30 rokov, ktorí sú pre mňa nedôveryhodní. Pri nich nemám overené a potvrdené morálne hodnoty, skúsenosti, charakter. Zrejmé sú u nich ambície. Ale aké? Kandidujú politici, ktorí na domácej scéne neurobili nič dobré.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je teda ťažké si nájsť vhodného kandidáta. Dokonca ani pri mojich finalistoch som nepostrehol dostatočné množstvo vyjadrení, diskusií o ambíciách a Európskej únii ako celku. Snáď sa do 24. mája ešte vyjadria.

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu