reklama

Prečo je Sieť v Košiciach arogantná?

Hoci nežijem v Košiciach, toto mesto považujem za najkrajšie na Slovensku. Tento pocit sa mi potvrdzuje pri každej návšteve mojej sestry. Aj preto sledujem kandidátov na post primátora tohto mesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Rado Procházka už v apríli tohto roku deklaroval, že do strany Sieť chce dostať mladých ľudí, ktorí majú jasno v tom, čo chýba regiónom, kde žijú. Táto ambícia je absolútne legitímna, správna, potrebná. No nie za každú cenu. Toto ponaučenie si môžeme zobrať aj z posledných dní košického diania. Diania, ktoré je smutným zrkadlom strany.

Súčasným primátorom je Richard Raši a na tejto stoličke chce ostať aspoň ďalšie 4 roky. Táto pohnútka je v poriadku, Smer predsa chce mať pod palcom aj východnú metropolu. Ako alternatíva sa vynorila osoba Rudolfa Bauera. Je to kandidát širokej pravicovej koalície. V máji tohto roku aj sám Procházka rokoval s Bauerom. Chcel od neho, aby vstúpil do Siete a Procházka by ho podporil v úsilí získať primátorskú stoličku. Bauer odmietol, čo bolo veľmi korektné. Totiž ešte pred touto debatou Bauer sľúbil kandidatúru ako občiansky kandidát s podporou mnohých strán. Procházka napriek tomu vyjadril podporu kandidatúry na primátora. Potom sa všetko zmenilo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A teraz poďme uvažovať. Deklarujem snahu generačnej výmeny, vzápätí rokujem s dlhoročným politikom. To mi nevyjde a opierajúc sa o deklarovanú výmenu predstavím Alenu Bašistovú. Prieskumom Sieť neverí, čo je asi múdre. Ja im tiež neverím. No oháňajú sa nejakými inými, kde majú dobré výsledky. Nanešťastie to nevedia preukázať. Nezávislý kandidát Ján Dečo zrazu odstúpi a spolu s Bašistovou vyzývajú Bauera, aby odstúpil. A tu u mňa pretiekol pohár. Pani Bašistová, pán Dečo, je to primitívne a trápne.

Nesúhlasím s diskusnými príspevkami, ktoré tvrdia, že Sieť v Košiciach kope za Smer. Ale aj tieto názory sú dôkazom toho, že počínanie Rada Procházku a Siete je mätúce a nevyspytateľné. Nevyspytateľný partner je zlý partner. Tu sa to spája aj s tupou aroganciou. Pánovi Dečovi ide o sľúbený post. Pani Bašistovej o post primátorky. Iba pre porovnanie, Procházka v Bratislave stiahol Kratochvílovú, aby podporil Kňažka. A v Košiciach vystupuje arogantne voči Bauerovi, ktorý je teda podľa mňa dôveryhodnejší politik ako Kňažko. Procházka nepriniesol do politiky nový vietor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bauer možno je už za zenitom, ťah na bránku je otázny. Napriek tomu, že je slušný politik. Mnohí ho odmietajú už len preto, že je v politike dlho. A toto je nebezpečné. Generačná výmena je potrebná, o tom niet pochýb. Ale ak to chcem urobiť poriadne, identifikujem skúsenejších ľudí, ktorí by vedeli tvoriť slušnú politiku a ľudí, ktorí nie. Extrémne riešenia nebývajú šťastné. Okrem týchto troch kandidátov v Košiciach nie je žiadny relevantný. Rašiho by som nevolil, Bašistovú už teraz tiež nie. Možno by som nasilu volil Bauera. Ale zas sa vynára problém, ktorý ma trápi dlhé roky. Chýba slušný zanietený politik mladšej generácie s ťahom na bránku, pre koho je byť politikom poslanie. Mladá generácia, ktorá si aroganciu mýli s priebojnosťou nie je odpoveďou. Odpoveďou je slušná mladá generácia.

Jozef Košík

Jozef Košík

Bloger 
  • Počet článkov:  145
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som zamestnanec nadnárodnej spoločnosti, inžinier telekomunikácií, absolvent Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Napriek tomu, že moja stredná aj vysoké školy boli zamerané technicky, oslovuje ma aj problematika z humanitných odborov. Som zástancom zdieľania vedomostí a informácií.

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu